Radoslav Belák
Venom F5 Revolution: Zabudni na maximálku!
Presne tak, zabudnite na maximálku, aj napriek tomu že máte pod zadkom 1817 koní. Novinka od Hennessey je predovšetkým o okruhoch a časoch na kolo.
Hovorí sa: náš zákazník, náš pán. A tým sa riadia evidentne aj v americkom Texase keď si záujemcovia o hyperauto Venom F5 zažiadali verziu viac orientovanú na pretekárske trate. Výsledkom je práve F5 Revolution, ktorý síce má maximálnu rýchlosť "iba" niečo pod 400 km/h. Tu sa inžinieri sústredili primárne na aerodynamiku a prítlak. Sám John Hennessey vraví že to taká GT3 RS verzia Venomu F5.

Viac detailov, o pohon sa stále stará 6,6-litrový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel, ktorý má prezývku "Fury" a výkon neskutočných 1817 koní. Toto stádo putuje výhradne na zadné kolesá prostredníctvom 7-stupňového poloautomatu. Ten bol trochu prekalibrovaný pre použitie na tratiach.
Takisto tu prebehla odtučňovacia kúra a variant Revolution sa dostal pod úroveň 1360 kg, čo z neho robí vlastne najľahšiu variantu Venomu. V rámci aerodynamiky pribudlo zadné krídlo, väčší predný splitter a malé "plutvy" na prednom nárazníku. Prvý kupec bude mať exkluzívne na krídle polep s americkou zástavou.
Prítlak dosahuje v rýchlosti 300 km/h hodnôt 363 kg, pri 400 km/h je to až 635 kilogramov.

Ďalej tu nájdeme nový sací tunel nad strechou kabíny, pre dostatok vzdušného krmiva monštruózneho osemvalca a zároveň chladenie vnútorností. Nové sú aj kované disky so širšími pneumatikami, agresívnejšie nastavenie podvozka a takisto nastaviteľné tlmiče.
Novinka z Texasu bola testovaná aj na Nurburgringu a v istých kruhoch padla otázka, či chcú útočiť na zajazdený čas Mercedesu-AMG One. Nebolo to údajne ich cieľom, ale čas 6 minút 35 sekúnd vraj je už ťahákom.
Zákazníci si svoje časy merať môcť budú, nakoľko Venom F5 Revolution má aj zabudovanú telemtriu.
Cenovka? Slušných 2,7-milióna dolárov, počet vyrobených kusov je limitovaných na 24. A nakoľko je vačšina z nich vypredaná, tak by ste sa mali poponáhlať ak chcete aby sa Vám ešte niečo ušlo.
RB