Radoslav Belák
Toyota GR86: Hravá Japonka
Netreba si to mýliť, ani ja som sa nepomýli, ani Japonci sa nepomýli, skutočne tam nemá byť GT. Nové kupé od Toyoty vyvíjané spolu so Subaru sa volá GR86 a je nástupcom hravej GT86.

...stále pôjde o malé hravé auto
Novinka z Japonska prichádza do rodiny GR, kde už je zaujímavý hot-hatch, rýchle šesťvalcové kupé a v štádiu príprav je dokonca hyperšport. Kupé GR86 sa zaradí v hierarchii pod Supru, stále teda pôjde o malé hravé auto. V Európe budeme oslobodení od výberu medzi Toyotou a Subaru, druhé menované totiž do predaja na starom kontinente nepríde.
Nová Toyota GR86 sa stále drží koncepcie z predchádzajúcej generácie, teda motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod prednou kapotou je opäť atmosférický plochý štvorvalec, no jeho objem sa zvačšil na 2,4 litra. Výkon poskočil na maximum 235 koní pri 7000 otáčkach a krútiaci moment dosahuje hodnotu 250 Nm. K dispozícii je šesťstupňový manuál, pre tých pohodlnejších sa to GR86 montuje aj automat s rovnakým počtom stupňov.

...istejší pocit z jazdy pri pohrávaní sa v zákrutách.
V porovnaní s predchodcom je GR86 o sekundu rýchlejšia v šprinte na stovku, danú métu dosiahne za 6,3 sekundy. Toto kupé však nebude o šprintoch, radšej ho vezmete na okresky. Jeho hmotnosť sa aj vďaka použitiu hliníka na blatníky a strechu podarilo udržať na hodnote 1270 kilogramov. Benefitom ľahšej strechy navyše je nižšie ťažisko
Rozmery auta zostali takmer nezmenené, zlepšila sa však torzná tuhosť karosérie. To spolu s nižším ťažiskom zaručí lepší a istejší pocit z jazdy pri pohrávaní sa v zákrutách. Oproti predchodcovi dostalo nové kupé aj niekoľko aerodynamických vylepšení.
Podvozok auta sa spolieha vpredu na zavesenie McPhearson, vzadu sú to dvojité lichobežníky. V sérii sú obuté 18-palcové disky kolies do pneumatík s rozmerom 215/40.
Po dizajnovej stránke sa až na pár detailov novinka zhoduje s len nedávno predstaveným Suabru BRZ. V interiéri sa odlišujú iba čalúnením sedadiel a označeniami, Toyota zdieľa so Subaru dokonca ich asistenčný systém EyeSight.
V exteriéri už tých zmien bude trochu viac, no nejde o nič výrazné. Vpredu sa odlišujú hlavne maskou chladiča a stvárnením predného nárazníka, LED svetlomety tiež nie sú rovnaké. Toyota pôsobí vďaka "veľkej papuli" o niečo agresívnejšie.
V zadnej časti som sa snažil nájsť nejaké rozdiely, no ak tam aj nejaké sú, tak Japonci naozaj dobre ukryli.

Do predaja na japonskom trhu sa nová Toyota GR 86 chystá na jeseň tohto roku, my v Európe si asi počkáme trochu dlhšie. No verím že aspoň o cenách nás bude náš slovenský import informovať skôr.