Vyhledat
  • Radoslav Belák

Singer All-terrain Competition Study: Bez kompromisov

Spoločnosť Singer poznáme primárne ako úpravcu starších Porsche so vzduchom chladeným motorom, ktoré po modifikácii zostávajú navonok klasikou, no vnútri sa nájde aj kúsok moderného sveta. Čo sa však stane ak sa takáto spoločnosť spojí s britským špecialistom na off-road úpravy? Poďme sa pozrieť...

...nebude len tak naleštená stáť v garáži.

Novinka spod patronátu úpravcu Singer má skrátený názov ACS a vznikla v britských dielňach spoločnosti Tutthill Porsche. Druhí menovaní sa rovnako venujú úpravám automobilov Porsche, či už ako reštaurovanie alebo úpravy pre pretekárske účely. Z minulosti majú taktiež bohaté skúsenosti s úpravou a výrobou off-road a rallye špeciálov.

Zákazku zadal Singeru zatiaľ neznámy zákazník, ktorý plánuje štúdiu reálne využívať v motoršporte, takže je dobrou správou, že ACS nebude len tak naleštená stáť v garáži.

Terénna štúdia vychádza z modelu Porsche 911 generácie 964 z roku 1990 a úprava odkazuje na niekadjšie rallye legendy 911 SC/RS a samozrejme aj na dakarskú 959. Karoséria a šasi boli dodatočne spevnené, aby klasika zniesla aj tvrdšie zaobchádzanie a v interiéri pribudol ochranný rám podľa špecifikácii FIA.

Karoséria je vyrobená na zákazku z karbónových panelov, pričom sa úpravcovia postarali o viacero minimalistických, no zato funkčných detailov. Panely sú samozrejme odnímateľné a umožnujú rýchly prístup k vnútornostiam špeciálu. Technika pod nimi si navyše zaslúži obdiv.

O pohon sa samozrejme stará šesťvalcový boxer s objemom 3,6 litra, ktorý je ešte dopovaný dvojicou turbodúchadiel, no stále chladený vzduchom. Jeho výkon začína hodnote slušných 450 koní, toto stádo je ale možné ešte navýšiť. Prevodovka je 5-stupňová sekvencia s "dog-leg" schémou radenia. Prenosu sily cez kolesá pomáha trvalý pohon všetkých kolies, prerozdeleniu výkonu ešte navyše dopomáha trojica samosvorných diferenciálov.

Podvozok je jasne postavený pre to najtvrdšie zaobchádzanie. Každé koleso má dva tlmiče s 5-stupňovo nastaviteľnou tuhosťou a zdvihom, svetlá výška je samozrejme poriadne zväčšená. O zastavenie sa postarajú 4-piestikové brzdy, v prípade núdze sa dá zasiahnuť aj hydraulickou ručnou brzdou. Kolesá majú priemer 16 palcov a obuté su v mohutných terénnych pneumatikách značky BF Goodrich.

Popri bielom, striktne terénnom variante, existuje aj červený bez mohutných pneumatík. Ten majiteľovi poslúši na vysokorýchlostných pretekoch na asfaltových tratiach. Cena špeciálu zverejnená nebola, no vzhľadom k unikátnosti to nebude nič lacné. V prípade, že by však niekto ďalší zatúžil po takejto terénnej "hračke", Singer aj Tuthill majú kapacity a chuť postaviť aj ďalšie exempláre.

2 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše