top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Shelby GT500 CR Mustang v karbónovom šate

Spoločnosť Classic Recreations postavila klasický Mustang Shelby GT500, ktorý ale pri podrobnejšom pohľade až tak klasický nebude. Lahké telo a moderná technika sú hlavným ťahákom, ospravedlnia však státisícovú cenovku?

Chlapci z Classic Recreations avizovali svoj nový výtvor už podstatne skôr, no až teraz je tento Mustang dokončený. Pri prácach vypomohla aj spoločnosť SpeedKore, ktorá postavila pre hollywoodskeho herca Kevina Harta nekompromisný Dodge Charger s karbónovou karosériou. Podobný recept je použitý aj pri tomto Mustangu.

Výtvor menom Shelby GT500 CR pôsobí ako by cestoval späť do šesťdesiatych rokov minulého storočia, pod klasickým kabátom sa ale skrýva moderná a vskutku silná technika. Klasický "plecháč" z roku 1967 bol presne naskenovaný a prevedený do CAD modelu, na základe ktorého boli následne vyrobené panely z exponovaného karbónu. Výsledkom je presná replika klasiky, ktorá je však o dobrých 272 kilogramov lahšia než originál. Holý karbón je samozrejme pokrytý čírym lakom, ten dopĺňajú ešte červené "rýchle" pásy, na požiadavku klienta sú však pripravení v Classic Recreations reagovať a nemusí to byť len červená.

Odlahčený pony car treba krotiť, nakoľko má sily na rozdávanie.

Karbónové Shelby sedí na 18-palcových trojdielnych diskoch Forgeline, ktoré sú navlečené v pneumatikách BFGoodrich Rival S. Vpredu majú rozmer 275/35/18, vzadu sú to valce s rozmerom 335/30/18. Odlahčený pony car treba aj krotiť, nakoľko má sily na rozdávanie, o to sa starajú brzdy Wilwood. Vpredu majú 14-palcové kotúče do ktorých sa zakusujú 6-piestikové brzdiče, vzadu sú o palec menšie kotúče so štvorpiestikmi. Brzdové kotúče sú samozrejme vetrané a dierované, navyše je možné brzdnú silu medzi prednou a zadnou nápravou regulovať.

Dostávame sa k podstatnej veci, ktorou je srdce upraveného Shelby. Pod kapotou sa usadil samozrejme osemvalec, konkrétne 5,2-litrová jednotka Coyote. Tú však dopuje ešte 2,9-litrový kompresor Whipple, výsledkom čoho je stádo 810 koní smerujúcich výhradne na zadnú nápravu. Krútiaci moment je nemalých 813 Nm, o prenos tejto sily sa stará 10-stupňový automat od Fordu s radením pádlami pod volantom.

K fotokám interiéru som sa nedostal, ale sú tam údajne obklady z alcantary a kožené čalúnenie. Pôvodné budíky boli nahradené inými, s červeným podkladom a končiacimi métou 200 míľ za hodinu. Treba reflektovať novo nadobudnuté sily Mustangu. Príjemným doplnkom je audio značky Kicker a infotainment od renomovaného Kenwoodu. Otázne je, či prekonajú soundtrack osemvalca s kompresorom.

Oplatí sa?

Cenovka tejto kreácie je pekne mastná, stojí viac než 300-tisíc dolárov. Classic Recreations ale ponúka aj lacnejšiu "základnú" verziu, ktorá má takisto karbónovú karosériu. A tá stojí "len" 265-tisíc dolárov bez príplatkov. Oplatí sa? To už posúdťe sami...

143 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page