top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Renault Mégane RS Ultime: Zbohom legenda

Prišiel čas rozlúčiť sa s ďalšou legendou z motoristického sveta, ba nielen legendou ale dokonca značkou. Divízii RS od Renaultu už totiž hrajú labutiu pieseň, ktorej symbolom bude Mégane RS vo verzii Ultime.


Renault sa samozrejme nevzdáva športových modelov úplne, ďalšie kapitoly rýchlych strojov z okresiek a tratí však už bude písať iba Alpine. Mégane R.S. Ultime je teda úplne posledným kúskom, ktorý bude niesť logo Renault Sport.


Mégane R.S. Ultime nesie vizuálne prvky charakteristické pre Renault Sport, spolu so zdvojeným diamantom a špecifickou grafikou. "Rýchle" polepy nesie kapota, strecha, zadný nárazník a dvere spolu s blatníkmi. Polepy sú matné čierne a ladia so štvoricou ponúkaných farieb karosérie: biela perleť, Sirius žltá, Tonic oranžová a čierna.



Karoséria Mégane R.S. Ultime narástla, predné blatníky sú širšie o 60 mm, zadné o 45 mm. O agresívny look sa starajú väčšie výduchy, spojler, zadný difúzor s centrálne umiestnenou koncovkou výfuku a výzor dokresľujú svetlomety R.S.Vision. Logá, klučky dverí, rámy okien, kolesá, kryty blatníkov, zadný difúzor a lišta v prednom nárazníku sú dodávané s lesklým povrchom a označením Ultime.


V kokpite sú štandardom sedačky Recaro s alcantarou, ktoré zdobí na opierke hlavy označenie R.S. Každý exemplár má aj kovovú plaketu s číslom limitovanej edície a podpisom Laurenta Hurgona. Tento jazdec a expert na vývoj, ktorý je akýmsi otcom Méganu R.S. sa vyjadril: "Mégane R.S. predstavuje 15 rokov mojej práce v Renault Sport. Od Mégane II sme neustále zlepšovali jeho dynamický výkon, aby sme zostali lídrom v oblasti športových áut s pohonom predných kolies. Rekordy na Nordschleife sú nezabudnuteľné výzvy, plné vášne, adrenalínu a emócií. A teraz, Mégane R.S. Ultime... Som obzvlášť hrdý, že môžem podpísať verziu, ktorá korunuje túto nádhernú ságu."



Ďalej je v interiéri štandardom napríklad 9,3-palcový displej infotainmentu, audio Bose, obrazovka virtuálneho kokpitu s uhlopriečkou 10 palcov a telemetriou, adaptívny tempomat alebo 360° parkovacia kamera. Za príplatok sú v podstate iba head-up displej, strešné okno a špeciálna, na mieru navrhnutá plachta na zakrytie vozidla.


Limitka má pod kapotou stále oturbený benzínový štvorvalec s objemom 2 litre, výkonom 300 koní a maximom krútiaceho momentu 420 Nm. O prenos výkonu sa stará automat EDC spolu s mechanickým diferenciálom Torsen. O ten správny grip sa postarajú aj špeciálne vyvinuté pneumatiky Bridgestone Potenza S007 obuté na 19-palcových kolesách Fuji Light. Podvozok Cup a riadenie všetkých kolies 4Control budú zárukou stability a agility.



Limitovaný kúsok vznikne v počte 1976 kusov, čo je vlastne odkazom na rok založenia divízie Renault Sport. Jej brány sa za týmto modelom zavrú a pre Renault bude modely so športovou DNA produkovať už iba Alpine.


RB



4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page