Vyhledat
  • Radoslav Belák

Porsche Panamera: Zelenšia a silnejšia než kedykoľvek predtým

Porsche koncom leta predstavilo svetu zmodernizovaný sedan Panamera, pri ktorom sa vrátil na vrchol ponuky variant Turbo S s konvenčným pohonom. Neuplynulo ale veľa času a z Zuffenhausenu sa vracia na scénu e-hybrid v ešte lepšej forme.


S kombinovaným výkonom 700 koní ide o doposiaľ najvýkonnejšiu Panameru.

Posledná modernizácia je naoko nenápadná, ale pod karosériou sa toho skrýva viac. Variant Panamera Turbo S E-Hybrid sa totiž s výkonom 700 koní stáva doposiaľ najvýkonnejšou Panamerou. Výkon je výsledkom kombinácie 4-litrového osemvalca s dvojicou turbodúchadiel (420 kW/571 k) a posilneného elektromotora (100 kW/136 k).


O posilnenie sa pričinil hlavne akumulátor s vyššou kapacitou (17,9 kWh), ktorý zároveň umožní aj vyšší dojazd na čisto elektrický pohon (50 km). Novinka disponuje pri svojej nadváhe (2,9 tony) aj impozantnými dynamickými parametrami. Na stovku vystrelí iba za 3,2 sekundy a maximálka je na úrovni 315 km/h.



Do portfólia pribudol ale aj ďalší hybrid s označením Panamera 4 E-Hybrid. Ten nevyužíva osemvalec, ale "iba" šesťvalec twin-turbo s objemom 2,9 litra a výkonom 455 koní. Ten je doplnený takisto 17,9 kWh batériou. Na záver je tu ešte "obyčajný" variant 4S s výkonom 332 koní.


Tak ako všetky verzie Panamery, aj E-hybrid bude ponúkaný v troch prevedeniach. Základom je sedan, následne Executive s predĺženým rázvorom a potom "kombík" Sport Turismo. Všetky spomenuté novinky využívajú pohon všetkých kolies a automatickú 8-stupňovú prevodovku PDK.


Po dizajnovej stránke dostali všetky spomenuté novinky v zadnej časti LED pásik, ktorý opticky spája zadné svetlá a začleňuje Panameru po vizuálnej stránke medzi svojich súrodencov. Turbo S E-Hybrid dostane v prednej časti vačšie nasávacie otvory, tak ako sa na najsilnejšie verzie patrí. Do ponuky taktiež pribudli tri nové varianty diskov s priemerom 20, respektíve 21 palcov a dva nové odtiene laku.

6 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše