top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Porsche 911 GT3: Opäť dobrá atmosféra

Áno, ten nadpis sa dá pochopiť v dvoch významoch, každopádne sa teraz ideme pobaviť o novinke z dielne Porsche, ktorá má dobrú atmosféru nad zadnou nápravou. Novinka má označenie 911 GT3, to čoho sme sa nevedeli dočkať je konečne tu.

Kto vraví, že atmosféra sa nedá vylepšiť, ten ešte nebol v Porsche.

Nebudem chodiť zbytočne okolo horúcej kaše a prejdem hneď k tomu, čo má nové Porsche 911 GT3 po kapotou, tou zadnou samozrejme. Sny fanúšikov značky boli naplnené a srdcom novinky je atmosférický plochý šesťvalec s objemom štyri litre. Odvodený je od pohonnej jednotky použitej v pretekárskej GT3 R, takže o slušné zážitkové porno bude postarané. Točí úžasných 9000 otáčok a výkon dosahuje maximum 510 koní. Krútiaci moment má maximum 469 Nm. Motor má šesť nezávislých škrtiacich klapiek a boli použité aj vylepšené piesty. Kto vraví, že atmosféra sa nedá vylepšiť, ten ešte nebol v Porsche.

Výkon je štandardne prenesený na zadné kolesá cez 7-stupňový automat PDK, puristi si ale môžu zvoliť aj 6-stupňový manuál. S PDK vyrazí nová GT3 na stovku iba za 3,2 sekundy a maximom je 318 km/h. Šprin na stovku s manuálom bude pomalší a závisí od šikovných rúk vodiča, no maximum sa zaokrúhli na 320 km/h. Zaujímavé je, že novinka obkrúžila severnú slučku Nurburgringu o celých 17 sekúndy rýchlejšie než predchodca a dosiahla čas 6:56,4 sekundy.

Podvozok novej GT3 bol taktiež upravený, využíva dvojité priečne ramená vpredu, na rozdiel od McPhersonu u bežnej Carrery. S tou mimochodom podvozok novinky nezdieľa jediný rovnaký diel.


Vizuálne je GT3 oproti štandartnej Carrere širšia o 1,9 centimetra. Vpredu zaujmú na prvý pohľad dva otvory v kapote, no upravený je aj predný nárazník, spojler pod ním je nastaviteľný. Vzadu jednak trčí z veka "kufra" decentný "ducktaill, avšak nad ním tróni pekne rozmerné krídlo, ktoré je taktiež nastaviteľné. V strede zadného nárazníka dávajú o sebe vedieť dve koncovky výfuku, ktoré sú z oboch strán okupované difúzorom.

V dnešnej dobe na nezaplatenie.

Cenovka je oficiálne stanovená na 152 416 Eur, no nemecký web uvádza vyššiu cenu, konkrétne 168 518 Eur. Každopádne šesťvalcová atmosféra, manuál a zadný náhon sú v dnešnej dobe na nezaplatenie, takže na peniazoch až tak nezáleží. Bežte a kupujte, lebo nebudú.

32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page