top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Nový Mercedes triedy C debutuje po vzore najlepšieho

Bestseller značky s trojcípou hviezdou v znaku, Trieda C, sa konečne ukázala vo svojej novej generácii. Prináša revolúciu pod kapotou, zanecháva starú techniku v minulosti a vzor si berie od toho najlepšieho - Triedy S.

V roku 1982 Mercedes ukázal generáciu W201, ktorá sa stala najpredávanejšou triedou v portfóliu značky. Po šiestich generáciách a viac než 10,5 milióna predaných kusoch prišiel čas na novú generáciu, ktorá to nebude mať ľahké. Trh je hladný po SUV-čkach a navyše musí novinka pokračovať v úspechu svojich predchodcov.

Automobilka zo Stuttgartu nemárni zbytočne čas a rovno po boku sedanu predstavuje aj praktickejšiu verziu kombi. Očakávalo sa, že novinka nebude dizajnovo príliš vzdialená od predchádzajúcej generácie, no Mercedes sa postaral aby bola novinka tak akurát fresh a zapadla do rodiny.

Z väčších modelov značky si nové Céčko vypožičalo ostrejší dizajn predných svetlometov a čistejšý bočný profil s redukovanými líniami. Bokorys môžu doplniť disky kolies s priemermi od 17 do 19 palcov. Vzadu má novinka po prvý krát v histórii rozdelené zadné svetlá po vzore väčšej E klasy, prípadne vrcholného eSka.

Exteriér možno pôsobí len ako facelift, no po nasadnutí tento názor rýchlo zmeníte. Tak ako v Triede S, aj tu budete obklopení displejmi a modernými technológiami. Stredová obrazovka infotainmentu má uhlopriečku 9,5 palca, kým prístrojový štít pred vodičom má uhlopriečku 10,25 palca. Pasažieri by mali profitovať aj väčšieho priestoru, keďže rázvor kolies sa zväčšil od 25 milimetrov na celkových 2865 mm.

Keď už sa bavíme o rozmeroch, tak novinka v porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástla do dĺžky 65 milimetrov a rozšírila sa o 10 mm. Oproti predchodcovi pôsobí aj z bočného profilu trochu štíhlejšie vďaka zníženej línii strechy. Pasažieri sediaci vzadu by však utrpieť nemali, práve naopak. Automobilka sa chváli, že celkovo je vzadu aj vpredu viac miesta na nohy, nad hlavou a aj v oblasti pliec.

Presunieme sa do batožinového priestoru, jeho kapacita zostala nezmenená a je stále na úrovni 455 litrov v prípade sedanu. Kombi však pri konfigurácii zo zadnými sedadlami ponúkne 490 litrov, po sklopení sedadiel je to až 1510 litrov, čo je navýšenie o 30 litrov.

Pozrime sa ale na opačný koniec, teda po kapotu a ponuku pohonných jednotiek. Všetky budú vybavené intergovaným štartér-generátorom a základom bude motor s označením C180. Ide o 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 125 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Ďalej tu máme C200, kde už bude k dispozícii aj voliteľný pohon všetkých kolies. Jeho parametre sú 150 kW/300 Nm.

Dlhodobo obľúbenými sú v prípade Céčka samozrejme naftové motory, zatiaľ ich Mercedes stále ponúka, no všetky ako tzv.mild-hybrid. Označenia na ktoré sme už zvyknutí sú C200d, C220d (4Matic) a C300d. Všetky majú pod kapotou dvojlitrový štvorvalec s parametrami (postupne) 120 kW/380Nm, 147 kW/440Nm a najsilnejší variant má 195kW/550Nm.

Na starom kontinente sa bude predávať aj plug-in hybridný variant s označením C300e, ktorý kombinuje dvojlitrový benzínový motor s elektromotorom. Kombinovaný výkon systému je 230 kW a krútiaci moment 550 Nm. Batéria má kapacitu 25,4 kWh a podľa WLTP cyklu by mala vystačiť na čisto elektrický dojazd približne 100 kilometrov. Plug-in hybrid bude dostupný ako sedan, tak aj kombi a ako jediný dostane v štandarde vzduchový podvozok.

Všetky pohonné jednotky budú spárované výhradne s automatickou prevodovkou, manuál úplne vypadol z ponuky.

Novinka disponuje aj natáčacou zadnou nápravou, ktorá vie zadné kolesá natočiť v rozashu 2,5 stupňa. Polomer otáčania bol zredukovaný o 43 centimetrov na výsledných 10,64 m. Do rýchlosti 60 km/h sa kolesá natáčajú protichodne s prednou nápravou, nad limit 60 km/h už rovnobežne.


Z väčšej Triedy S si nové Céčko nevypožičalo iba palubný systém MBUX no aj nové digitálne svetlomety. Tie sú schopné premietať na vozovku pred autom navádzacie symboly alebo varovania, to všetko za pomoci 1,3 milióna mikrozrkadiel.


Uvedenie na trh je na našom kontinente plánované už na marec tohto roku a prví šťastní majitelia si svoje autá vyzdvihnú v lete. Nasledovať ešte bude "oplastovaný kombík" C All-Terrain a po ňom modely AMG. Tie však dostanú už iba štvorvalce s hybridnou technológiou, takže s osemvalcami sa pomaly ale isto rozlúčime.

48 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page