Radoslav Belák
Nové Subaru BRZ prichádza s novým dizajnom a vyšším výkonom
Updated: Nov 19, 2020
Prvá generácia Subaru BRZ v portfóliu značky vyčnievala, predsa malé dvojdverové kupé so zadným náhonom stálo v showroomoch vedľa kombíkov, crossoverov a sedanov. Navyše aj na európskom trhu zožalo úspech spolu s Toyotou GT86, takže Subaru nemalo veľa dôvodov na to, aby nechalo toto hravé kupé zaniknúť. Avšak nadšencov sklamem hneď na začiatku, na európsky trh príde iba Toyota a Subaru bohužiaľ nie.

Subaru pri novom BRZ použilo väčší a silnejší motor, pevnejšie šasi a vylepšilo dizajn. Tým vylepšili to, pre čo ho fanúšikovia milovali, odstránili staré chyby a nepridali žiadne nové. Malé japonské kupé tak je ešte lepšie pripravené trestať okresky.
Redizajnom prešlo Subaru BRZ doslova od hlavy po päty, avšak hlavná silueta s dlhom kapotou a kabínou posunutou dozadu zostáva. V prednej časti má šikovné kupé nové svetlomety s LED linkou a mohutnejšie otvory v prednom nárazníku, vďaka čomu pôsobí novinka dravejším dojmom. Pri pohľade zboku zaujme výraznejší prelis pod verami, ktorý sa vizuálne tiahne od výduchu v prednom blatníku. Keď som ale videl na prvý pohľad zadnú časť, tak som si povedal či to náhodou nie je Honda baby-NSX. Subaru ale má vlastnú identitu s milým náznakom duck-tailu na veku kufra. Pod nárazníkom sa usídlil kvázi difúzor s hmlovým svetlom a svetlami spiatočky, po ich stranách trčia dve koncovky výfukového systému.
Pridaná sila sa s váhou pohrá oveľa lepšie
Nové Subaru BRZ dostalo do vienka väčší a výkonnejší motor, konkrétne atmosférický štvorvalcový boxer s objemom 2,4 litra. Výkon poskočil na 231 koní a krútiaci moment na 249 Nm. V percentách výkon stúpol o 11%, krútiaci moment dokonca o 15%. Hmotnosť novinky je iba 1277 kilogramov, čo je oproti predchodcovi navýšenie o necelých 8 kg. Pridaná sila sa tak s váhou pohrá oveľa lepšie a kone pod kapotou budú lepšie dýchať.
Japonci mysleli takisto na ovládateľnosť a celkovú agilitu. Tuhosť prednej nápravy sa zlepšila až o 60%, celková o 50%. Subaru dokonca dosiahlo pri novinke ešte nižšie ťažisko než predchodca, takže v zákrutách by malo byť nové BRZ ešte istejšie a obratnejšie.
Aj napriek tomu, že Subaru BRZ pôsobí ako zo starej školy, tak dostalo niekoľko moderných vylepšení. Technológia aktívnej bezpečnosti EyeSight je dostupná už v sériovej výbave v kombinácii so 6-stupňovým automatom. Ortodoxní fanúšikovia samozrejme siahnu po manuálnej prevodovke s rovnakým počtom stupňov, za aktívnu bezpečnosť si ale priplatia. Možno.
Interiér pôsobí jednoducho, stále s dostatkom fyzických tlačidiel, no dotykom moderných technológií. Klasická ručná brzda, športové sedadlá a centrálne umiestnený otáčkomer vtiahnu osadenstvo nového kupé do deja. Prístrojový panel je digitálny, s uhlopriečkou 7 palcov a je doplnený menším TFT displejom. Na centrálnej konzole sa nachádza druhý dotykový panel s uhlopriečkou 8 palcov.
Ako som napísal v úvode, Subaru BRZ už nebude dostupné v Európe, kde ho zastúpi nová Toyota GT86. Na americkom trhu sa cenovo usadí medzi Mazdu MX-5 a nový Nissan Z.
Zdroj: Subaru Global Media Site