top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Nissan GT-R R35 2023: Godzilla neumiera

Posledná generácia Nissanu GT-R už má svoj vek, ale aj napriek tomu má ešte čo vytiahnuť z rukáva.


Nissan GT-R R35 je pokoriteľom superáut v našich končinách už dosť dlho, ale jeho život po najnovšom omladení už v Európe končí. Teraz v Japonsku predstavili jeho facelift pre domáci trh, tak sa naň poďme pozrieť.


Nie je to nič nové, je to v podstate iba omladenie, kde si najvýraznejšie zmeny všimnete na kompletne vynovenej prednej časti. Nová R35-ka prišla o V-čkový tvar nosa, nárazník dostal nižší profil a nové hmlovky.



Zadná časť je stále známa vďaka štvorici svetiel a štvorici výfukových koncoviek, dizajn zadnej časti závisí aj od vybranej verzie, pričom na výber ich je až osem vrátane znovuzrodenej T-Spec. Celkovo tu teda máme verzie Pure, Black, Premium, Premium T-Spec, Track engineered by Nismo, tú istú verziu s prívlastkom T-Spec a nakoniec dva čistokrvné Nismo varianty.


Všetky verzie disponujú rovnakým srdcom, ktorým je 15 rokov ladený šesťvalec VR38DETT s objemom 3,8 litra a dvojicou turbodúchadiel. Základné verzie majú výkon 570 koní a krútiaci moment 637 Nm. Nismo disponuje stádom 600 koní a krútiacim momentom 652 Nm, takže posilnenie výkonu sa v rámci faceliftu nekoná, zostáva aj rovnaké naladenie štvorkolky, rovnako divoké zrýchlenie.



Novinka disponuje vylepšenou aerodynamikou, no Japonci sa vyjadrili že je to aj v spojení s vyššou kvalitou jazdy. Hluk a vibrácie boli redukované v záujme vyššieho pohodlia pasažierov. Autá s variantom T-Spec prídu so špeciálnym nastavením podvozka a karbón-keramickými brzdami.



Čistokrvné Nismo verzie dostanú samosvorný diferenciál na prednej náprave, vylepšenú aerodynamiku a upravený podvozok. To všetko v prospech toho, aby sa z neho stalo najlepšie jazdiace GT-R všetkých čias, vyjadrili sa Japonci. V interiéri nájdeme karbónové škrupiny od Recara. Absolútnym vrcholom bude Nismo Special Edition, ktorý dostane navyše odľahčené súčasti motora (piestne krúžky, ojnice, kľukový hriadeľ) a karbónovú kapotu s NACA otvormi.


"Nový dizajn, špičkové technológie a remeselné spracovanie, nové modely GT-R R35 sú vrcholom tejto generácie" vraví šéf Nissanu Ashwani Gupta. Do predaja v Japonsku sa novinky dostanú v lete tohto roka. Myslíte že novinky sú dostatočne vylepšené aby prešli emisnými normami starého kontinentu a prišli aj na náš trh? To Vás asi sklamem, Nissan GT-R je ďalšia legenda ktorú už u nás neuvidíme.


RB





Recent Posts

See All

Commentaires


bottom of page