Radoslav Belák
MINI Cooper 2021: Forever young
MINI je nepochybne legendou automobilového sveta, ktorá zažila svoje znovuzrodenie. Tento rok si automobilka pripravila niekoľko zmien, ktoré drobca omladia a dodajú mu sexepíl aj do ďalších rokov. Zmeny sú dizajnové aj technické, no prejdeme si ich postupne.

Update sa týka variantov s pevnou strechou, kabrioletov, športového John Cooper Works a aj elektrického drobca Cooper SE. Najvýraznejšou zmenou je dizajn prednej časti karosérie. kde sa čierne panely karosérie vymenili za lakované vo farbe karosérie. To dodáva MINI čistejší look, bez rušivých vplyvov. Už v štandarde sú tu LED svetlomety a britsko-nemecký hatchback dostal do vienka aj nové dizajny 17 a 18-palcových diskov kolies. V zadnej časti sa toho až tak veľa nezmenilo, pribudli takisto lakované časti a zostal našťastie zachovaný podarený dizajnový prvok: silueta Union Jack vlajky v zadných svetlách. Do ponuky taktiež pribudli tri nové odtiene lakovania karosérie: šedá Grey Metallic, modrá Island Blue a žltá Zesty Yellow.

...už vidím mladé Britky ako pri pohľade na nové MINI kričia "Oooh, how cute!"
Dizajnových zmien je v exteriéri pomenej, no už aj tak vidím mladé Britky ako pri pohľade na nové MINI kričia "Oooh, how cute!". Na čom ale automobilka zapracovala je ponuka akčných balíkov a konfigurácii. Zaujímavou je napríklad lakovanie strechy s viactónovým gradientom, na fotkách je vyobrazený prechod od modrej do čiernej. Tento prvok by mal byť dostupný pre všetky MINI s pevnou strechou okrem ostrého JCW.
Ďalej tu máme balík Piano Black, ktorý už sám o sebe napovedá, že zahŕňa čierne boklady v interiéri aj exteriéri. Zatmavené budú aj svetlá, spolu so spätnými zrkadlami, klučkami dverí, krytom palivovej nádrže, koncovkami výfuku a mriežkou chladiča.
Vrcholom ponuky je už tradične variant John Cooper Works, ktorý ako jediný nedostane diely v prednej maske lakované vo farbe karosérie. Nie že by neposlúchal, zaslúži si predsa agresívnejší look. Taktiež dostane mriežku chladiča so šesťuholníkovým vzorom spolu s väčšími nasávacími otvormi. Nad zadným sklom samozrejme tróni spojler a zadná časť vám po rýchlom obehnutí ukáže agresívnejší dizajn.
V interiéri je to po novom vizuálne jednoduchšie a čistejšie, čomu dopomohlo napríklad presunutie výduchov klimatizácie a drobné úpravy povrchov. Štandardom sa tu stala 8,8-palcová dotyková obrazovka infotainmentu aj s podporou Apple CarPlay, pribudlo viac možností nastavenia ambientného osvetlenia, aby ste mali pred frajerkou čo ukázať. A pozor, vôbec po prvý krát dostalo MINI vyhrievaný kožený volant.
...po prvý krát elektronická ručná brzda (bohužiaľ).
MINI dostáva po novom aj adaptívny podovozok s tlmením na základe frekvencií a po prvý krát elektronickú ručnú brzdu (bohužiaľ). Adaptívny tempomat už disponuje aj funkciou Stop and Go.

Ponuka motorov sa nezmenila, začína sa stále 1,5-litrovým trojvalcom, ktorý je spárovanýý bu'd so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkou. Cooper JCW stojí na vrchole ponuky s dvojlitrom a výkonom 231 koní. Pre zelených tu je nakoniec elektrický Cooper SE s výkonom 184 koní a dojazdom 234 km (WLTP). Ceny sa budú zvyšovať rádovo tak v stovkách Eur, takže nejaké prehnané zdražovanie sa tu nekoná. A dostupnosť? Novinky by sa mali dostať do predajní postupne v priebehu tohto roka.