Radoslav Belák
McLaren 765LT dostal doping od Novitecu
Novitec sa ako tuningová spoločnosť venuje primárne Ferrari a Lamborghini, no už dávnejšie pribral do svojho portfólia aj britský McLaren. Z jeho radov si tentokrát vybral model 765LT, ktorému doprial slušný tuning, ako výkonový, tak i vizuálny.

...viac výkonu než 720S, no chlapcom z Novitecu to evidentne nestačilo
McLaren 765LT sa považuje za nástupcu ostrého 675LT a akéhosi okruhového bratranca modelu 720S. Jeho štvortlitrový osemvalec má viac výkonu než sedemstodvadsiatka, no chlapcom z Novitecu to evidentne nestačilo.
Nemecký úpravca ponúka tri stupne naladenia výkonu, pričom na vrchole je balík pomenovaný ako Performance Stage 2. Plug-and-play riadiaca jednotka N-Tronic upravuje zapalovanie a vstrekovanie paliva, spolu s elektronickým boostom. Výsledkom je výkon 855 koní a krútiaci moment 898 Nm, pričom všetko musia zužitkovať iba zadné pneumatiky. Tie sa zapotia pri šprinte, keď katapultujú upravený McLaren na stovku iba za 2,5 sekundy, 200 km/h rýchlosť je záležitosťou 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je niečo nad 330 km/h.
Vylepšenie sa koná aj v oblasti zvuku, nakoľko Novitec obdaril McLaren 765LT výfukovým systémom vyrobeným z Inconelu a ako bonus pridal tepelnú ochranu zo zlatých plátkov. Kolesá Novitec vyvinul v spolupráci s renomovanou spoločnosťou Vossen, priemer majú 20 a 21 palcov a dostupné budú až v 72 rôznych farebných vyhotoveniach a úpravách povrchu. McLaren vďaka upravenému podvozku sedí o 20 milimetrov bližšie k zemi, čo 1350 kilogramov vážiacemu superšportu prospeje hlavne z pohľadu nižšieho ťažiska.
Ako to už býva tradíciou, Novitec nezabudol ani na vizuálne vylepšenia, ak nepočítame kolesá. Bavíme sa samozrejme primárne o karbónových dielcoch, pričom mnohé z nich dopomôžu aj lepšej aerodynamike alebo chladeniu. Z mnohých spomeniem iba prednú kapotu, sanie na streche alebo kryt motora.
V interiéri samozrejme úpravca ponúka nespočetné množstvo kombinácii, ktoré zahŕňajú materiály ako karbón, alcantara a podobné chuťovky.