Radoslav Belák
Lexus IS 500: Stará škola
Lexus dnes predstavil vylepšený model IS 500, ktorý je splneným snom autičkárov. Atmosférický osemvalec a pohon zadných kolies je kombinácia, ktorá sa v dnešnej dobe vytráca. V Európe sa ho však bohužiaľ nedočkáme.

Osemvalec sa teda po nejakej dobe vracia do radu IS od Lexusu a zároveň začína éru modelov F Sport Performance, ktoré budú stáť v hierarchii pod plnotučnými F modelmi.
Ako už napovedá meno IS 500, o pohon novinky sa stará atmosférický osemvalec s objemom 5 litrov. Pri 7100 otáčkach dosahuje maximálny výkon 472 koní a krútiaci moment dosahuje maximum 585 Nm. Dostupná je iba 8-stupňová automatická prevodovka, aj vďaka nej je rozbeh na stovku záležitosťou 4,5 sekundy. Hmotnosť dosahuje 1765 kilogramov, čo je iba o 65 kg viac než model IS 350 F Sport.

Novinka ale nie je iba o novom motore v portfóliu. IS 500 má už v štandarde balík Dynamic Handling Package. Jeho gro je adaptívny podvozok a diferenciál typu Torsen na zadnej náprave. Ďalej sú tu tlmiče, s ktorých vývojom pomohla Yamaha a postarajú sa o lepšiu stabilitu. Novinka v porovnaní so slabšou IS 350 dostala aj väčšie brzdy.
Popri mechanických vylepšeniach prišli aj technologické vylepšenia na úrovni aktívnej bezpečnosti. Detekciu chodcov, núdzové brzdenie, držanie v pruhoch a ďalšie vychytávky zastrešuje systém Lexus Safety System+ 2.5.

Európania majú smolu
Osemvalcový sedan dostal agresívnejší look aj vďaka vydutej kapote, no i rozšíreným blatníkom. V nich dostali miesto 19-palcové disky kolies Enkei s 10-lúčovým dizajnom. V zadnom nárazníku trčí štvorica výfukových koncoviek umiestnených po vzore modelu RC F alebo staršieho IS F.
Pár zmien sa odohralo aj v interiéri, štandardom sa napríklad stal vyhrievaný volant alebo iné pedále. Samozrejme po celej kabíne sa nachádzajú emblémy F Sport a prístrojový štít má unikátnu uvítaciu obrazovku.
Novinka príde do predaja niekedy na jeseň tohto roka, no Európania majú smolu. Na náš trh sa osemvalcové IS 500 nedostane.