Vyhledat
  • Radoslav Belák

Land Rover Defender V8: Konečne!

Nový Land Rover Defender je nepochybne ikonou, no jeho najnovšej generácii stále niečo chýbalo. Až doteraz. Off-road vyrábaný na Slovensku dostáva konečne poriadny motor - osemvalec s kompresorom.

Viac výkonu...
... Made in Slovakia

Áno, možno si poviete že načo je Defenderu osemvalec keď mu v teréne stačí nafta, prípadne silnejší šesťvalec. Osem valcov pod kapotou Defendera tu však vždy bolo, chyba majiteľov, že si nevedeli vybrať to poriadne. Dokonca len nedávno som písal o modeli Works V8, ktorý je ešte klasická hranatá klasika, no prísne limitovaná. Teraz ale dostanete viac výkonu a to všetko v modernom háve Made in Slovakia.

Osemvalec bude mať v ponuke ako trojdverový model s označením 90, tak aj väčšia a štvordverová stodesiatka. Motor má objem 5 litrov, je prifúknutý kompresorom a jeho výkon je slušných 525 koní. Krútiaci moment 625 Nm sa prenáša na povrch zemský najskôr cez 8-stupňový automat a samozrejme potom cez pohon všetkých kolies. Neviem nakoľko sú tu dôležité údaje dynamiky, každopádne na stovku vyrazí osemvalcový Defender za 4,9 sekundy a vie uhánať maximálnym tempom 240 km/h.

Aby bol zvýšený výkon pod kontrolou, tak dostala novinka pevnejšie stabilizátory na náprave a elektronicky diferenciál má lepšie naladenie. Systém Terrain Response dostal nový mód Dynamic, ktorý zlepší reakcie na plyn a podvozok stuhne.

Po dizajnovej stránke bude osemvalcový off-road ľahko rozpoznateľný a to nie iba kvôli emblémom V8. Dostal totiž predné brzdové strmene vo výraznej farbe Xenon Blue, 22-palcové disky a spod zadného nárazníka trčí štvorica výfukových koncoviek.

Záujemcom budú ponúknuté tri odtiene laku a to Carpathian Grey šedá, Yulong White biela a čierna Santorini Black. V interiéri vládne čierna koža a alcantara na volante. K dispozícii však bude aj nová edícia menom Carpathian Edition, ktorá bude ponúkaná výhradne v karpatskej šedej farbe s čiernou strechou, kapotou a zadnou časťou.


Má vlastne Defender V8 na dnešnom trhu kokurenciu?

Land Rover popri osemvalci vylepšuje aj celú modelovú radu, v interiéri ponúka väčší displej infotainmentu a štandardom sa tu stáva bezdrôtové nabíjanie telefónu. Ďalej bude edícia First Edition nahradená inou, s označením XS. Tá dostane výhradne mild-hybridný šesťvalec a lakovanie blatníkov vo farbe karosérie. V interiéri budú pasažieri hýčkaní kožou, textilným obložením a elektrickými vyhrievanými sedadlami nastaviteľnými v 12-tich smeroch.

Má vlastne Defender V8 na dnešnom trhu kokurenciu? Samozrejme , že má, stačí zabôúdiť do Affalterbachu a popýtať sa na Triedu G s označením G63. Je síce výkonnejšia a značne rýchlejšia, no Defender v tomto boji zvíťazí cenou. Tá je stanovená na 98,5-tisíca libier za krátku deväťdesiatkovú verziu, dlhšia stodesiatka stojí 101 150 libier.



105 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše