top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Lamborghini Huracán STO: Legálny extrém

To o čom sa klebetilo už v marci tohto roku sa dnes stáva v talianskom meste Sant´Agata Bolognese realitou - Lamborghini Huracán Super Trofeo Omolgata. Ak to pojmeme jednoducho, je to vlastne legálna cestná verzia pretekárskeho špeciálu zo série Squadra Corse a nástupca verzie Performante.



Predtým než začnete hovoriť, že to je iba ďalšia verzia baby-Lamba, si treba dať pozor na jazyk a vypočuť si fakty. Za skratkou STO sa totiž skrývajú vylepšenia, ktoré z tohto Huracánu robia ultimátnu zbraň na okruhy.


Po prvé, hmotnosť. Novinka je o 43 kilogramov ľahšia než Performante, nakoľko karbón tvorí až 75 percent konštrukcie. Odľahčené bolo dokonca čelné sklo, porovnaní s predchodcom váži o 20% menej. Disky kolies s priemerom 20 palcov sú vyrobené z magnézia a obúvajú pneumatiky Bridgestone Potenza v "road and track" prevedení. Celková suchá hmotnosť Huracánu STO je len 1339 kilogramov, čo je ekvivalent trojvalcového hatchbacku.



Ďalej tu máme vylepšenie aerodynamiky, ak začneme vpredu tak kapota, blatníky a nárazník sú spojené do jedného celku a samozrejmosťou je agresívny výzor a dostatok otvorov pre životodarný vzduch. Vzadu nájdeme vstupy vzduchu v štýle NACA a kryt motora má svoj vlastný kanál pre chladenie desaťvalca. Pridajme ešte "plutvu" a nastaviteľné zadné krídlo a získame navýšenie aerodynamickej efektivity o 37 percent, prítlak dokonca stúpol v porovnaní s Performante až o 53%.


Lamborghini vylepšilo aj brzdový systém, tam pomohlo Brembo a ich CCM-R karbón-keramické brzdy odvodené z pretekov F1. Disponujú väčšou odolnosťou voči fyzikálnemu namáhaniu, majú lepší brzdný výkon a lepšie znášajú vysoké teploty. Špeciálne pre novinku pridali v Lamborghini aj tri nové jazdné módy: civilne orientovaný mód STO, na trať zameraný režim Trophy a posledný Rain (dážď) hovorí sám za seba.

Koberčeky by ste hľadali márne, to sú gramy navyše.

Za kabínou sa stále nachádza atmosférický desaťvalec s objemom 5,2 litra, ktorého výkon je nezmenený, teda 640 koní. Krútiaci moment dokonca klesol, jeho maximum je 565 Nm namiesto 600 Nm. Poháňané sú tentokrát ale iba zadné kolesá, to však neuberá talianskemu býkovi nič z jeho dynamiky. Stovka je na tachometri za približne tri sekundy, 200 km/h pokorí za deväť sekúnd a ručička sa pri dostatku miesta zastaví až pri méte 310 km/h. Brzdy Brembo zastavia novinku zo 100-kilometrovej rýchlosti na 30 metroch.


Interiér aj exteriér je možné nadizajnovať podľa svojich chutí v rámci programu Ad Personam, ktorý ponúka nekonečné množstvo volieb kombinácii farieb a materiálov. Huracán na fotkách je prezentovaný v dvojfarebnom vyhotovení s modrou Blue Laufey a oranžovou California Orange. Rovnaká kombinácia je v interiéri, kde sú aj karbónové sedadlá so štvorbodovými pásmi. Karbón tvorí aj výplň dverí a podlahu. Koberčeky by ste hľadali márne, to sú gramy navyše.

Niektoré hračky bývajú veľmi drahé

Na záver sa dostávame k tej nepríjemnej časti - cenovke. Doporučená cena je mastných 249 412 Eur a to bez dane. Nuž, niektoré hračky bývajú veľmi drahé. Ten kto po Huracáne STO zatúži a pošle objednávku sa ho dočká na jar budúceho roka.


Zdroj: Lamborghini Media Center

13 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page