Vyhledat
  • Radoslav Belák

Hyundai i20 N: Po stopách úspechu

Kórejskému Hyundaiu sa podarilo svoju športovú divíziu N naštartovať veľmi slušne, na Slovensku vedie i30 N rebríčky predaja hot-hatchov. Úspech treba podporovať a tak po viacerých N-Line modeloch prichádza dalšie skutočné N-kové náradie. Drobec menom i20 N dosť pravdepodobne zamieša karty v segmente malých hatchbackov.


Prečo nepotešiť petrolheadov, keď si to môže dovoliť?

Malé a výkonné hatchbacky sa akosi stávajú ohrozeným druhom, aj keď tu stále máme VW Polo GTI alebo Ford Fiesta ST. Ale napríklad Seat Ibiza Cupra, Audi S1 alebo Renault Clio RS majú svoju budúcnosť veľmi neistú. Koniec koncov do popredia sa dostávajú mestské elektromobily a malé mestské auto so spaľovacím motorom je vytlačené do úzadia. Ak sa jedná nebodaj o niečo výkonné, tak je to hriech a ekológovia volajú na pomoc. Hyundai však má podznačku Ioniq pre eko-autá a za chrbtom dosť veľký úspech ako s divíziou N, tak aj v rallye. Prečo to nevyužiť a nepotešiť petrolheadov, keď si to môže dovoliť?


Dosť ale bolo filozofovania, pozrime sa na novinku. Tá debutuje s "baby blue" lakom nazývaným Performance Blue a na 18-palcových diskoch s tmavým finišom. Farebná kombinácia je doplnená čiernou a červenou, no a samozrejme dizajn je okorenený trochou agresivity. Prednej časti dominuje veľká maska s logom N a spliter v spodnej časti nárazníka, ako celok predná časť pôsobí subjektívne veľmi zaujímavo. Bočné prahy sú pre i20 N unikátne. Vzadu dominuje difúzor s trojuholníkovým hmlovým svetlom a ukončenie strechy s trochu komplikovaným krídlom. Celkovo na mna zadná časť z fotiek pôsobí chaotickým a neuceleným dojmom, počkám si však so záverečným hodnotením až kým novinku neuvidím naživo.



Pod kapotou sa podľa prepokladov usadil 1,6-litrový štvorvalec T-GDi dopovaný turbom, ktorý ponúkne výkon 204 koní a 275 Nm. Ten je skombinovaný so 6-stupňovým manuálom, ktorý zvládne automatické medziplyny a aj funkciu Launch Control. Aj to bude jeden z dôvodov, prečo bola posilnená spojka. Za príplatok bude k dispozícii aj elektronický samosvorný diferenciál m-LSD.


Podvozok je znížený o 10 milimetrov a 18-palcové disky obúvajú pneumatiky značky Pirelli P-Zero s rozmerom 215/40 R18. Predné brzdové kotúče majú priemer 320 mm. Výfukový systém je samozrejme upravený, soundtrack podobný i30 N by sa teda mal dostaviť aj tu, pričom mu bude vraj sekundovať aj reprodukcia zvuku do interiéru. Viac podrobností, spolu s dynamickými údajmi zatiaľ známych nie je.



V interiéri si malé N-ko vypožičalo hlavicu prevodovej páky od väčšieho súrodenca, rovnako ako aj modré tlačidlá na volante. Červené tlačidlo neslúži na štartovanie ani odpálenie rakiet, iba sa ním aktivujú automatické medziplyny. Prístrojový štít má pozmenenú grafiku, pribudol aj indikátor preradenia a červené pole otáčkomera sa mení priebežne na základe teploty oleja.


Sedačky majú športovejší look a integrované opierky hlavy, ďalej sú tu kovové pedále a zopár akcentov Performance Blue laku. Novinka príde na trh začiatkom budúceho roka a jej ceny sú zatiaľ tajomstvom. Pohybovať by sa ale mali okolo méty 25-tisíc Eur.



4 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše