top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

GMC Hummer EV: Monštrum sa vracia

Už nejakú dobu sa v automobilovom svete šepkalo o návrate monštra menom Hummer, jeho premiéra však bola aj kvôli pandémii odložená. Teraz sme sa ale dočkali a General Motors pod značkou GMC nový Hummer skutočne odhalilo. Prispôsobil sa modernej dobe a je z neho výkonný elektromobil.



Jedinou konkurenciou pre Hummer EV bude na súčasnom trhu azda iba Tesla so svojím Cybertruckom, oproti nemu však nový Hummer disponuje menej šokujúcim dizajnom. Síce sa stále podobá základnými líniami na svojich predchodcov, no hrany sa zaoblili a prispôsobil sa modernej dobe. Aj napriek tomu by však v teréne mal zvládnuť to, čo jeho predkovia.

Prednej časti dominuje masívna maska, v ktorej rohoch sa usadili full-LED svetlomety. Strednú časť zdobia písmená Hummer a je celá podsvietená. Mohutné upínacie oká v nárazníku sú opäť jasným odkazom do minulosti.


Čelné sklo zaujme takmer vertikálnym sklonom, nejaký priestor na obtekanie vzduchu sa však predsa nájde a nebude to pojazdná stena ako Géčko od Mercedesu. Zaujme aj možnosť úplného odňatia strešných panelov, po čom zostanú nad hlavami pasažierov v podstate iba nosníky medzi bečkovými a céčkovými stĺpikmi. Za zadnými sedadlami sa nachádza ešte krytý úložný priestor v štýle amerických pick-upov.


Krútiaci moment až 15 592 Nm! To naozaj nie je môj preklep

Interiér nového Hummeru oplýva technologickými vychytávkami a nepôsobí už tak sparťansky ako v minulosti. Na prístrojovke dominuje 13,4-palcový displej infotainmentu a prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca. Tí čo sa nezľaknú a s Hummerom vybehnú aj do terénu ocenia systém UltraVision. Ten na displeje premieta pohľad z kamier pod autom, aby mal vodič prehľad čo je pod autom/nárazníkom, kde sú presne kolesá a nápomocný bude určite aj pri parkovaní. Ostatné kamery poskytnú až 18 rôznych zobrazení a pohľadov. Za zmienku stojí aj systém SmartCruise, ktorý na určitých miestach dokáže prebrať riadenie.


Pozrime sa ale pod plechy, kde novinka ukrýva tri elektromotory. Tie spoločne disponujú výkonom až 1000 koní a GM udáva krútiaci moment až 15 592 Nm. To naozaj nie je môj preklep, pravdepodobne sa ale jedná o krútiaci moment na kolesách. Hummer disponuje taktiež 800-voltovým systémom a podporou nabíjačiek až do 350 kW. Batérie Ultium sa vedia pri nabíjaní prepnúť z paralelného do sériového módu, čo umožní doplniť šťavu tempom 100 míľ za 10 minút. Batérie sú zospodu chránené plechovým krytom, takže riziko poškodenia je značne nižšie.



Nový Hummer disponuje aj riadením všetkých štyroch kolies, ktoré je ale trochu vylepšené. Umožnuje natočenie všetkých kolies do jedného smeru a teda tzv. krabiu chôdzu. Rádius otáčania sa znížil na 11,3 metra. Pneumatický podvozok sa vie zvýšiť/znížiť v rozmedzí 6 palcov (15, 2 cm), automobilka však nezverejnila žiadne údaje o priechodnosti. Krátke previsy vpredu aj vzadu však napovedajú, že s kopcami novinka mať problém nebude a pomôže aj nízke ťažisko, hĺbka vody ktorú môže prebrodiť je 81 centimetrov.


GM sa pochválilo že nový Hummer dokáže vyraziť na stovku za približne tri sekundy, čím tento off-road zahanbí aj viaceré vyslovene športové vozy. Dojazd by sa mal hýbať na úrovni približne 560+ kilometrov. Na trhoch sa novinka objaví až na jeseň roku 2021 so štartovacou cenou 112 595 dolárov za výbavou nabitý variant Edition 1, neskôr sa ale predstavia aj iné verzie.

7 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page