top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Chevrolet Corvette E-Ray: Zbohom minulosť

Známa "Korveta" sa s terajšou novinkou definitívne rozlúčila so svojimi niekdajšími koreňmi. Ale nemusí to byť nevyhnutne zlé.


Chevrolet Corvette vo svojej poslednej generácii úplne zmenil koncepciu, keď sa jeho osemvalcové srdce presunulo spod prednej kapoty za chrbty pasažierov. Teraz, presne na 70-te narodeniny tejto legendy, tu je ďalšia prevratná novinka. Corvette totiž nikdy nebola takáto rýchla, takáto elektrizujúca. Ale pre svet to bude šok: Chevrolet Corvette E-Ray s hybridným ústrojenstvom a pohonom všetkých kolies.


Typický americký hrdina s modrým golierom nám ozelenel.

Nemusíme sa ale obávať káblov a nabíjačiek, rozoberme si to pekne postupne. Za chrbtami pasažierov stále úraduje atmosférický 6,2-litrový "smallblock" osemvalec LT2 s výkonom 500 koní. Táto sila putuje výhradne na zadné kolesá prostredníctvom 8-stupňového dvojspojkového automatu.


Potom tu máme elektrinu v podobe 163-koňového elektromotora na prednej náprave, ktorý čerpá silu z 1,9 kWh batérie umiestnenej medzi sedadlami. Kombinovaný výkon sústavy je 655 koní, pričom šprint na 96 km/h je záležitosťou 2,5 sekundy.


Nakoľko elektromotor poháňa predné kolesá, tak tu máme po prvý krát do činenia s pohonom všetkých kolies u tohto americkéhu superšportu. Predné kolesá sa ale zapájajú do práce iba pri horších trakčných podmienkach (mokro, sneh,...), pri šprinte, alebo podľa jazdcových potrieb.


Ako čistý elektromobil, alebo ako vravia v Chevy, Stealth móde dokáže jazdiť novinka do rýchlosti 72 km/h. Okrem Stealth módu je tu ďalších 5 režimov berúcich ohľad aj na výdrž a dobíjanie batérie. Je tu samozrejme aj klasická 12-voltová batéria s podporou štart-stop systému, novinka dostala karbón-keramické brzdy a magnetoreologické tlmiče. V móde Track predný elektromotor prerozdeľuje krútiaci moment tam, kde je ho najviac potreba.



Po dizajnovej stránke je E-Ray v porovnaní s klasickou Corvette o niečo širšia, takisto sú širšie aj pneumatiky na oboch nápravách a do ponuky pribudlo niekoľko nových odtieňov laku.


Do predaja sa Corvette E-Ray dostane neskôr v tomto roku s cenovkou 104 295 dolárov za kupé, a 111 295 dolárov za roadster. A tak už to býva v modernom svete, že aj typický americký hrdina s modrým golierom nám ozelenel.


RB



Comments


bottom of page