top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Bugatti Chiron Sport Les Légendes du Ciel: Pocta vrtuli

Updated: Nov 28, 2020

O pretekárskych úspechoch značky Bugatti v minulosti vie snáď každý automobilový fanúšik, no o úspechoch v letectve už tuší málokto. Francúzska automobilka sa rozhodla si tieto úspechy pripomenúť, no a ako inak, než limitovanou edíciou svojho úspešného hyperšportu.



Limitka vychádzajúca z modelu Chiron Sport debutuje v matnom šedom prevedení, odtieň laku nazýva Bugatti menom Gris Serpent. Ten je doplnený lesklým bielym pásom tiahnucim sa stredom karosérie po celej dĺžke. Na prahoch za prednými kolesami sa nachádza francúzska trikolóra, predná maska v tvare podkovy má zas čierne lesklé vyhotovenie. Zaujímavosťou je, že lamely v maske sú hliníkové a rezané laserom. Štvorica koncoviek výfuku je pre zmenu vyrobená za pomoci 3D tlače z tepluodolnej niklovej zliatiny menom Inconel.


Logo s vyobrazením leteckého motora a vrtule sa nesie po celom exteriéri aj interiéri. Nájsť ho môžete na predných blatníkoch, opierkách hlavy alebo stredovej konzole.


O pohon sa už tradične stará mohutný quad-turbo šestnásťvalec s objemom 8 litrov a výkonom 1500 koní.

Pri vstupe do interiéru sa rovnaké logo objavuje aj ako osvetlenie pod dverami a na hliníkových nástupných prahoch. V kabíne nájdete bledohnedú kožu v odtieni Gaucho, ktorá je doplnená hliníkovými obkladmi. Panely dverí zdobí kresba lietadla Nieuport 17 pretekajúceho s hstorickým Bugatti Type 13. Aj v Bugatti poznajú príplatkovú výbavu, v prípade tejto limitky sú to komfortné sedadlá a presklená strecha Sky View.


O pohon sa už tradične stará mohutný quad-turbo šestnásťvalec s objemom 8 litrov a výkonom 1500 koní. Krútiaci moment dosahuje slušných 1600 Nm. A cenovka? Francúzi si najnovšiu limitku cenia na 2,88 milióna Eur.



Viacero jazdcov Bugatti v minulosti ako napríklad Albert Divo, Bartolomeo "Meo" Constatntini alebo Robert Benoist lietali aj v službách francúzskeho letectva. Roland Garros, letecké eso, súkromne jazdil na Bugatti Type 18. Údajne preto, aby bol na ceste tak rýchly, ako vo vzduchu.


Pre zaujímavosť, Bugatti má za sebou dlhú históriu výroby leteckých motorov. Zaujímavou kreáciou bol ich 24-litrový osemvalec s dvojitými hlavami, ktorý tak nepôsobil ako W16 motor, ale skôr U16. V roku 1937 dokonca Ettore Bugatti pracoval na projekte lietadla za účelom lámania vzdušných rekordov. Žialbohu, druhá svetová vojna jeho plány zhatila.


Zdroj: Bugatti Newsroom

7 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page