top of page
  • Writer's pictureRadoslav Belák

Brabus Rocket 900: Strela z Bottropu

Mercedes-AMG so svojím kupé-sedanom 4-Door GT63 S 4 Matic+ tak trochu zaplietol všetkým jazyky a konkurencii hlavy. Pripravuje dokonca hybridný variant s označením GT73 s výkonom okolo 800 koní. Dvorný úpravca Brabus však čakanie skrátil a priniesol úpravu s tradičným označením - Rocket 900.


Recept je relatívne jednoduchý, výsledok celkom impozantný.

Dvorný úpravca Mercedesov z Bottropu už pár "raketových" exemplárov priniesol, všetky mali pod kapotou preĺňaný dvanásťvalec. Doba je však zlá, treba si vystačiť aj s osemvalcom. Základom úpravy je kupé-sedan AMG GT63 S, ktorý má pod kapotou štvorlitrové biturbo s evidentne nedostatočným výkonom.


Brabus v prvom rade osemvalec prevŕtal o pol litra na výsledný objem 4,5L. Sériové turbá putovali do bazáru a úpravca použil vlastné, s vyšším plniacim tlakom a väčšou kompresnou časťou. Vyšší tlak si vyžiadal aj úpravu chladenia, to si možno všimnúť na prednej maske, za ktorou sa po stranách ukrývajú dva náporové chladiče.


Recept je relatívne jednoduchý, výsledok celkom impozantný. Výkon poskočil na 662 kW (888 koní) a krútiaci moment dosahuje neskutočných 1250 Nm. V Brabuse nainštalovali samozrejme aj limiter momentu, ktorý ho obmedzuje "iba" na 1050 Nm a udržuje tak pohon v bojaschopnom stave.



Prifúknutie výkonu z Bottropu sa samozrejme odrazilo aj na dynamických parametroch, ktoré má už sériové GT63 S dosť dobré. Brabus Rocket 900 vyrazí na stovku iba za 2,8 sekundy, dvestovka je pokorená za 9,7s a 300 km/h hranica sa dostaví za 23,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 330 km/h, údajne kvôli vysokej hmotnosti auta a ochrane pneumatík.


Nemecký kupé-sedan sa samozrejme dočkal aj optických vylpšení. Bodykit bol ladený v aerodynamickom tuneli, rozširuje karosériu o 78 milimetrov a samozrejme sa nešetrilo karbónom. Podvozok je rovnako vyvinutý v Brabuse a svetlá výška je menšia o 25 milimetrov a na výber je komfortný alebo športový mód. Rocket 900 obúva vpredu 21-palcové a vzadu 22-palcové kované disky a aerodynamickými krytmi z uhlíkových vlákien. Vymenený bol aj výfukový systém, vzadu vykúkajú štyri koncovky celonerezového potrubia s charakteristickým zvukom.

Cena stúpla asi ako krivka výkonu

Zmenám sa nevyhol ani interiér, tam sa objavila ešte väčšia nálož alcantary a uhlíkových vlákien než Vám dopraje AMG. Na výber je aj lakovanie Stealth Gray, čierna koža, luxusné koberčeky, lesklý karbón a nesmie chýbať štítok s označením a poradovým číslom úpravy. Na kryte motora z červeného karbónu zaujme plaketa s výkonovou krivkou a číslom 900.


Brabus o záujemcov isto nebude mať núdzu, no "raketu 900" dostane iba 10 zákazníkov. Cena stúpla asi ako krivka výkonu a exemplár na fotkách stojí neskutočných 435 800 Eur.



27 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page