Vyhledat
  • Radoslav Belák

BMW iX debutuje ako vlajková loď technológií z Mníchova

Ekologická divízia s označením i patriaca pod mníchovské BMW sa pochválila novinkou v podobe konceptu iNext, teraz debutuje ako produkčná verzia s jednoduchším názvom iX. Už z označenia jasne vyplýva, že pôjde o SUV s alternatívnym pohonom. Vopred upozorňujem, že ak ste stará škola a ctíte tradície a jemný dizajn, tak ďalej radšej nečítajte.



Ak ste si mysleli že rad 7 od BMW je ich vlajkovou loďou, tak na to už zabudnite. V Mníchove sa rozhodli, že úlohu vodcu prevezme novinka s názvom iX. V prípade tohto SUV údajne pôjde o vlajkovú loď technológií. Koniec koncov, novinka je čisto elektrická, má vysokú úroveň konektivity a je schopná autonómnej jazdy.


Veľké SUV na fotkách je postavené na úplne novej platforme, ktorú BMW vyvinulo práve pre batériami poháňané automobily. Má oproti predchodcovi viacero výhod, ale automobilka je hrdá hlavne na posun v oblasti autonómneho riadenia a digitálnych technológií. Výpočtový výkon napríklad oproti predchodcom stúpol o 20 percent.



Čo sa týka rozmerov, tak novinka zapadne do portfólia X-kových modelov značky. Dĺžka je rovnaká ako pri X5, výška súhlasí s X6 a rozmer kolies zase s X7. Mnohí možno budú pohoršení, čo sa týka dizajnu, netreba ale zabúdať že dojem pri pohľade naživo bude iný. Do budúcna toto SUV trochu dospeje, aj keď dizajnéri BMW tvrdia, že ide o futuristickú formu radosti z jazdy. O svojom názore na toto vyjadrenie radšej pomlčím.

Žeby si BMW vzalo inšpiráciu od kolegov zo Stuttgartu?

Hlavným ťahákom sú pri pohlade spredu obrovské ladvinky. Ide predsa len o poznávací znak automobilky, navyše sa v nich ukrývajú senzory, kamery a radary slúžiace autonómnemu riadeniu.


V interiéri BMW iX prekvapuje šesťhranným vencom volantu, vôbec po prvý krát je u mníchovskej značky použité toto riešenie. Ďalšou novinkou je ovládanie elektrických sedadiel, ktoré sa presunulo na panel dverí. Žeby si BMW vzalo inšpiráciu od kolegov zo Stuttgartu? Celkovo však interiér na fotkách pôsobí moderným a sviežim dojmom, ktorému dominuje obrovský digitálny panel, ten spája infotainment a prístrojový štít do jedného celku. Použité sú aj nezvyčajné materiály ako semiš, drevo a sklo.


Dojazd je približne 600 kilometrov, čo ale ešte nemusí byť finálna hodnota

O pohon novinky sa budú starať dva elektromotory s kombinovaným výkonom viac než 500 koní, ktoré čerpajú energiu z batérie s kapacitou 100 kWh. To by malo podľa európskej metodiky WLTP vystačiť na dojazd približne 600 kilometrov, čo ale nie je ešte finálna hodnota. Tá súčasná sa odvíja od momentálnej fázy vývoja technológie batérií.


Technológia nabíjania taktiež nezaostáva, baterky bude možné doplniť 200 kW rýchlonabíjaním. Vtedy sa dobije 70 percent batérie za 40 minút, za 10 minút sa dobije približne na úroveň dojazdu 120 kilometrov. Otázkou je však dostupnosť nabíjacích staníc.


BMW zatiaľ neprezradilo nič o spustení predaja, výroba ale začne v polovici roka 2021 v závode Dingolfing. Začiatok predaja tak bude pravdepodbný na konci roka 2021.

 

©2020 by Carhead.sk. Proudly created with Wix.com