Vyhledat
  • Radoslav Belák

Bentley Flying Spur V8: Osemvalec pre džentlmenov

Bentley doposiaľ vo svojej novej limuzíne, respektívne najluxusnejšom štvormiestnom grand toureri, ako sama automobilka model Flying Spur nazýva, používalo ikonický motor W12. Na základe požiadaviek svojich klientov a prieskumu trhu sa však teraz pod kapotu sťahuje aj osemvalec, čo robí z limuzíny dopravný prostriedok džentlmenov.



Pojmom "gentleman riders" sa v minulosti označovali jazdci, ktorí namiesto luxusu v podobe osobného šoféra radšej sami sadli za volant a užívali si majestátne stroje pod svojou kontrolou. V tom prípade čiastočne aj slovo limuzína stráca svoj význam a stáva sa z nej "gentleman's ride".


Podobne ako Rolls-Royce chce čím ďalej, tým viac ľudí šoférovať samo, tak sa klientela mení aj u Bentley. S dôrazom na lepšiu agilitu a vyváženosť je teda na výber aj osemvalec s objemom 4 litre, dvojicou turbodúchadiel a výkonom 550 koní. Krútiaci moment 770 Nm je dostupný už od približne 2000 otáčok. Jeho benefitom sú podľa automobilky menej časté zastávky na tankovanie a znížené emisie CO2. Benefity si predstavujem inak, ale proti gustu žiaden dišputát.


Britská klasika, žiadne nemecké obmedzovače na 250 km/h.

Dynamiku v priamke nemá osemvalcový Flying Spur vôbec zlú, na stovku vyletí iba za 4 sekundy a maximálne tempo dosahuje slušných 318 km/h. Britská klasika, žiadne nemecké obmedzovače na 250 km/h. Ak vodič zvolní tempo, tak sa deaktivuje polovica valcov. Presnejšie, ak nárok na krútiaci moment je nižší než 235 Nm a otáčky motora sú pod hodnotou troch tisícov.


V porovnaní s dvanásťvalcovou verziou je Flying Spur V8 lahší o celých 100 kilogramov, čo skutočne pomôže ovládatelnosti. Tá profituje aj z posledných technologických vychytávok ako je napríklad torque vectoring, aktívne natáčanie zadnej nápravy a aktívne stabilzátory spolupracujúce so 48-voltovým systémom. O pohodlie sa pre zmenu postará vzduchový podvozok, o bezpečnosť zas dynamická kontrola trakcie.


Novinku si je možné nakonfigurovať ako v 5-miestnej, tak aj luxusnejšej štvormiestnej verzii. Vodič a pasažieri si možu užívať typický britský komfort, ten čo sedí za volantom navyše aj modernú techniku. Aj pre osemvalec je dostupný otočný panel infotainmentu s Apple CarPlay podporou, ktorý decentne ukryje displej s uhlopriečkou 12,3 palca a odhalí tri vkusné budíky(vonkajší teplomer, kompas a chronometer). Navigácia však využíva fotorealistické podklady a aktívne varovania, nielen čo sa týka dopravy, ale aj počasia.


Ide o prvý závod luxusnej značky, ktorý má neutrálnu uhlíkovú stopu

Po dizajnovej stránke sa exteriér mení iba minimálne, pribudla štvorica koncoviek výfuku a v ponuke sú navyše nové 22-palcové disky s čiernym lesklým finišom.

Bentley sa pochválilo faktom, že Flying Spur je vyrábaný v domovskej továrni v britskom Crewe a ide o prvý závod luxusnej značky, ktorý má neutrálnu uhlíkovú stopu. Objednávky už sú údajne spustené, doručenie prvých kusov v Anglicku a Európe je naplánované na koniec tohto roka.


13 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

©2020 by Carhead.sk. Proudly created with Wix.com

58b3d58e09145b9c4d9f93495f251b02.jpg