Radoslav Belák
Bentley Continental GT Speed: Nie je to iba o rýchlosti
Novinku od Bentley definuje jediné slovo: rýchlosť. Presuny po diaľniciach, samozrejme tých nemeckých, budú opäť trochu rýchlejšie ak si vodič trúfne. Nie je to iba o štítku na blatníku, dvanásťvalec ponúka viac sily, no tam zmeny nekončia.

Nové Bentley Continental GT Speed sa stáva najdynamickejším automobilom v 101-ročnej histórii značky, a to pritom nie sú iba marketingové kecy. Z dvanásťvalcového motora vydolovali inžinieri ešte viac sily, pridali agilitu vďaka riadeniu oboch náprav a úpravám podvozka a všetko okorenili ostrejším dizajnom exteriéru.

Eso nie je v rukáve, ale pod kapotou...
Esom ktoré nemá novinka v rukáve, ale skôr pod kapotou je monštruózny motor W12 s objemom 6 litrov, ktorý je dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Parametre dosahujú hodnoty 660 koní a 900 Nm, čo je oproti normálnemu Conti GT navýšenie o 25 koní. Prídavok výkonu umožňuje o desatinku sekundy rýchlejší šprint na 60 mph v porovaní s klasickým GT, výsledkom je 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 335 km/h, čím už atakuje teritórium superšportov.
Upgrade sa ale netýka iba motora, 8-stupňová automatická prevodovka má rýchlejšie reakcie a agresívnejší prejav, špeciálne v móde Sport. V porovnaní s obyčajným GT radí prevodovka dvakrát rýchlejšie.
Za zmienku určite stoja aj vylepšenia podvozku, nachádza sa tu systém riadenia oboch náprav, laicky povedané natáčacia zadná náprava. Ako to už býva, v nízkych rýchlostiach sa kolesá prednej a zadnej nápravy natočia protibežne v záujme zníženia uhla otáčania. Vo vyšších rýchlostiach sa nápravy nasmerujú rovnobežne pre zaistenie lepšej stability. Nechýbajú ani aktívne stabilizátory spolupracujúce so 48-voltovým systémom, ktoré redukujú náklony a krútenie karosérie tohto mastodonta. Samosvorný diferenciál je tu samozrejmosťou, Bentley vyhlasuje že aj napriek svojej váhe je nové GT Speed najagilnejšie Bentley vôbec.
V porovnaní s klasickým GéTéčkom dostala novinka agresívnejší look. Maska chladiča, otvory sania v prednom nárazníku a bočné lišty dostali čierny finiš Dark Tint. Na predných blatníkoch sa blyští modernizovaný nápis "Speed" a celok dopĺňajú 22-palcové disky kolies. Tie sú štandardne v odtieňoch hliníka, no zákazníci si môžu zvoliť aj čierny variant.
Interiér po vzore vonkajšku takisto nadobudol vyšší level agresivity v kombinácii s dvojkombináciou odtieňov koženého čalúnenia a alcantary, ktoré pokrývajú sedačky, palubovku a volant. Kupci si môžu vybrať z 15 základných odtieňov a 11 sekundárnych farieb, takže množstvo kombinácii je naozaj bohaté. Centrálna konzola s hliníkovým obkladom dostala tmavší odtieň po vzore exteriérových doplnkov, no a samozrejme nechýba otočný centrálny displej infotainmentu.
Novinka sa dostane do predaja už tento rok, no Bentley neupresnilo cenovú politiku. Bude však relatívne jednoduchá, k základnej cene Conti GT si stačí pripočítať pekných pár tisíc.