Vyhledat
  • Radoslav Belák

Audi RS6 GTO: Niečo nevídané z Ingolstadtu

Pojem GTO je s mnohými značkami akoby pevne spätý, za zmienku stojí napríklad Pontiac alebo Ferrari. V prípade Audi to je skôr niečo neobvyklé. Táto skratka sa naposledy v tejto automobilke objavila v 80-tych rokoch, keď dorazil pretekársky špeciál 90 Quattro IMSA GTO.



Od rokov 80-tych uplynulo už veľa času, niekdajšia legenda teraz už odpočíva v múzeu automobilky. Známa deväťdesiatka pretekala v seriáli IMSA iba v sezóne roku 1989, a pod kapotou mala 700-koňový päťvalec s objemom 2,2 litra. Dopovaný bol veľkým turbom KKK a špeciál s pohonom všetkých kolies disponoval krútiacim momentom 720 Nm. Na stovku vyrazil iba za 3,1 sekundy a maximom bola rýchlosť až 310 km/h. Jeho veľké blatníky a výfuky po stranách budia rešpekt až doteraz. Žialbohu nestačili na zisk titulu, aj napriek početným výhram. Audi totiž zmeškalo prvé dva preteky a sedem výhier z trinástich pretekov na pohár nestačilo.


Rešpekt ale bude budiť aj koncept RS6 GTO, ktorý automobilka postavila pri príležitosti osláv 40 rokov pohonu všetkých kolies Quattro. Tam už spadá absurdne predražené Audi TT RS v špeciálnej 40 Years of Quattro edícii.

Obrovská papuľa vpredu si dá na raňajky čokoľvek v okruhu piatich kilometrov...

Hlavným prvkom špeciálnej RS6 je farebné spracovanie, ktoré se spomienkou na bojové farby Audi v minulosti. Za povšimnutie ale stojí aj bodykit, ktorý pôsobí skutočne agresívne. Obrovská papuľa vpredu si dá na raňajky čokoľvek v okruhu piatich kilometrov a vypluje to cez koncovky výfuku, ktoré našli svoje miesto v blatníkoch pred zadnými kolesami. Vzadu dominuje obrovský spojler na veku kufra. Disky kolies so špeciálnym dizajnom sú už len čerešničkou na torte.



V interiéri nezostal kameň na kameni a nastali tu zmeny v rámci "racing rules". Zadné sedadlá skončili v depozitári a nahradila ich ochranná klietka. Predné sedadlá pridali skladníci k tým zadným a nahradili ich pretekárskymi škrupinami z karbónu s viacbodovými pásmi.


Zatiaľ sa nevie, či koncept RS6 GTO reálne existuje, nakoľko fotografie pôsobia skôr ako render. Navyše neboli zverejnené ani technické detaily. Ale srdcia fanúšikov pištia po tom, aby tento koncept nabral reálne kontúry aj s kvalitným ústrojenstvom.



 

©2020 by Carhead.sk. Proudly created with Wix.com