Vyhledat
  • Radoslav Belák

Audi E-Tron GT: Koncernová inšpirácia

Audi sa v koncernovej rodine pridáva k trendu elektrifikácie s novinkou menom E-Tron GT. Zaujať môže nižšou cenovkou než súrodenec Taycan, s ktorým sú si naozaj dosť podobní.

Audi, značka s domovom v nemeckom meste Ingolstadt a jednoznačne tá luxusnejšia súčasť koncernu VW. V minulosti známi primárne kvôli pohonu všetkých kolies Quattro, prepĺňaným päťvalcom a inováciami v rámci techniky. Teraz sa ale značka uberá trochu iným smerom, ten naznačuje vysoké výkony vďaka elektrickej energii.


Novinka nie je v Audi nováčikom, už v minulosti sa samozrejme objavili v jej portfóliu elektrifikované automobily, vrátane tých športových spojených so superšportom R8. Teraz prichádza nováčik menom E-Tron GT a jeho športový variant s označením RS E-Tron GT. Spojenie s Porsche Taycan je tu dosť zjavné a hneď si aj povieme prečo.

Batérie s kapacitou 93,4 kilowatt, 800-voltová architektúra umožňujúca rýchle nabíjanie (z nuly na 80% za 23 minút), elektromotry na oboch nápravách a dvojstupňová automatická prevodovka vzadu. Základný model sa v tichosti presúva vďaka výkonu 469 koní (350 kW) a krútiacemu momentu 630 Nm. Variant RS ponúkne až 590 koní a krútiaci moment 830 Nm. Samozrejme po vzore crossoveru E-Tron disponuje aj GT funkciou overboost, ktorá dočasne prifúkne výkon až na 522, respektíve 637 koní.


Klasické GT dosahuje stokilometrovú rýchlosť za 4,1 sekundy, športovejšie RS to dá za 3,3 sekundy. Oba modely sú teda pomalšie než príbuzné Porsche Taycan, raz darmo, v Zuffenhausene svoju športovosť nezaprú. Audi sa ale netlačí ani na konkurenčnú Teslu, verím však, že Audi bude o niečom inom než o dotáciách.

Podvozok novinky od Audi takisto využíva rovnaké riešenie ako elektrické Porsche, teda pnematické pruženie s možnosťou zmeny svetlej výšky. RS E-Tron disponuje v sériovej výbave riadením všetkých štyroch kolies, v klasikej verzii je táto funkcionalita voliteľná.


Po dizajnovej stránke elektrická novinka sleduje aktuálny dizajnový jazyk Audi a nijak extra sa mu nevymyká. Luxusný sedan je posadený na 20, respektíve 21-palcových kolesách a za príplatok sú dostupné už známe Matrix LED svetlá. Čo sa týka exteriérového dizajnu, veľmi príjemne zvonku pôsobí zvažujúca sa línia strecha ukončená až odtrhovou hranou kufra.

V interiéri ale chválim jednu zmenu, ku ktorej sa dostaneme. Samozrejme aj tu vládne politika značky. K dispozícii sú len fotografie kabíny variantu RS so športovými sedačkami a pasažieri sú tu hýčkaní luxusnými materiálmi. Pred vodičom je plne digitálny prístrojový panel a v strede zas tróni obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 12,3 palca. Ale iba jedna, dotykový panel klimatizácie tu bol nahradený fyzickými tlačidlami a malým displejom zobrazujúcim teploty. Žeby Audi vypočulo kritiku verejnosti? Neviem, no riešenie chválim. Na rozdiel od Taycanu nie je dotykový ani stredový panel medzi vodičom a spolujazdcom.


Porovnávaniu s Porsche Taycan sa nevyhnem ani v poslednom odseku, cenovo by totiž Audi malo byť podstatne lacnejšie než bratranec z Zuffenhausenu. Logický fakt, ak vezmem do úvahy exkluzivitu a aj dynamiku. O dostupnosti na trhoch zatiaľ oficiálne informácie nie sú, klebetí sa však že by to mohlo byť už niekedy v lete tohto roka.


3 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

©2020 by Carhead.sk. Proudly created with Wix.com

58b3d58e09145b9c4d9f93495f251b02.jpg