top of page
  • Radoslav Belák

Aston Martin DBS 770 Ultimate: Vzdajte poctu!

Všetko má svoj koniec, a tak je tomu aj v prípade Astonu Martin DBS, ktorý sa lúči so špeciálnou edíciou 770 Ultimate.

Toto by si zaslúžil mať vo svojom arzenáli aj sám Agent 007.

Áno, všetko dobré má svoj koniec, je to samozrejme klišé, ale dokonale sumarizuje novinku menom Aston Martin DBS 770 Ultimate. Auto, ktoré tu vidíme, reprezentuje vrchol produkcie menom DBS a vcelku prestížnym spôsobom vraví, že toto je koniec jednej generácie. Rozlúčka s plnotučnou V12 pod prednou kapotou a zároveň najsilnejšie DBS všetkých čias. Po Valkyrie je to dokonca druhý najvýkonnejší Aston. Toto by si zaslúžil mať vo svojom arzenáli aj sám Agent 007 - James Bond, samozrejme s vylepšeniami od Q.


Ako už z názvu vyplýva, číslo 770 naznačuje výkon konských silách, ktoré pochádzajú z twin-turbo dvanásťvalca s objemom 5,2 litra. Údajne jediná cesta ako v Gaydone vyprodukovať viac koní, je už len za pomoci hybridnej technológie, takže DBS 770 Ultimate si stojí skutočne za svojím názvom.


O nárast výkonu sa britskí inžinieri postarali úpravou sania a zvýšením plniaceho tlaku turbodúchadiel. Jemný tuning motora takisto prispel k výslednému výkonu, vďaka čomu to DBS potiahne až na rýchlosť 340 km/h. Pomáha samozrejme ešte nové nakalibrovanie 8-stupňového automatu.


Zvýšený výkon zvyčajne sprevádza aj vylepšenie brzdového systému, ale tu zostali karbón-keramické brzdy z klasického DBS, ktoré zvládajú vyšší výkon bez problémov. Upravené ale je riadenie, benefitom je hlavne pevný stĺpik riadenia a tým pádom lepšia odozva a precíznosť v zákrutách. Šasi má zvýšenú tuhosť vďaka prídavným výstuhám v prednej časti a podvozok taktiež prešiel zmenami, ktoré vylepšia agilitu a kontrolu nad autom.


Po dizajnovej stránke udrú do očí špeciálne 21-palcové disky kolies, ktoré sú dostupné v troch vyhotoveniach. Dlhočizná kapota dostala nový otvor na odvod horúceho vzduchu a samozrejme po celej karosérii nájdeme kopec detailov z uhlíkových vlákien, ako napríklad spätné zrkadlá, prahy alebo držiaky difúzora v zadnej časti.


V kabíne sú štandardom sedadlá Sport Plus čalúnené kožou a alcantarou. Špeciálne čalúnenie kabíny je exkluzívne iba pre sériu 770 Ultimate, samozrejmosťou je plaketa s poradovým číslom každého kusu z limitovanej série.


Áno, posledná séria DBS je limitovaná, z výrobného pásu zíde iba 499 kusov. Konkrétne 300 exemplárov kupé a 199 roadsterov, alebo Volante ako vravia v Gaydone. Cenu Aston Martin nezverejnil, ale už ani nie je dôležitá, nakoľko všetky kusy už sú rezervované.


RB


4 views0 comments
bottom of page