Radoslav Belák
Alpina B8 GranCoupe: M8 v smokingu
Alpina, ako dvorný úpravca automobilov značky BMW, si vzala do parády model s označením 8 GranCoupe. Ten obliekla do nádherného zeleného laku, dodala mu vlastný styling a výkonu na rozdávanie. Ak Vám teda príde športová M8 ako namakaný svalnáč v obtiahnutom tielku, nech sa páči, tu ju máte. B8 je totiž bodyguard v obleku.

Pod oblekom je hlavnou zbraňou novinky benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra, dvojicou trubodúchadiel a výkonom 621 koní. Krútiaci moment dosahuje veľmi slušných 800 Nm, ktoré sú dostupné už od 2000 otáčok. Šprint na stovku je záležitosťou 3,4 sekundy, čo na súrodencov z divízie BMW M síce nestačí, no Alpina ich skolí svojou maximálkou. Tá je na úrovni 321 km/h.
Alpina ponúka svoje riešenia aj v oblasti podvozku a pohonu. Vylepšené tlmiče dodala firma Eibach, navyše boli pozmenené aj ďalšie komponenty podvozka v záujme vylepšenia ako jazdného komfortu, tak aj zážitku zo športovej jazdy. Predné brzdy dostali vŕtané kotúče s priemerom 395 milimetrov a štvorpiestikovými strmeňmi. Vzadu majú kotúče priemer dokonca 398 milimetrov a plávajúce strmene. Na zadnej náprave samozrejme nechýba aktívny diferenciál, no a vzadu taktiež bolo vylepšené aktívne riadenie kolies pre lepšiu citlivosť riadenia.

Dizajnovým podpisom spoločnosti Alpina sú už dávno ikonické disky kolies s 20-lúčovým dizajnom. Pre niekoho zastaralé, pre iných elegancia. Tu sú v ponuke s priemerom 21 palcov s obutím Pirelli, prípadne menšie 20-palcové s celoročnými pneumatikami. Za nimi sa ukrývajú typicky modré brzdové strmene s logom Alpina, ktoré však dodáva firma Brembo.
Keď sa ideme baviť od dizajne, tak celá karoséria nesie jasný vizuálny podpis Alpiny. Neznalým výrazne pomôže nápis v spodnej časti nárazníka, binusom sú zväčšené otvory po jeho bokoch. Vzadu na veku kufra pribudlo decentné lipko, nižšie zas čierny difúzor a oválne koncovky upraveného výfukového systému.
V interiéri vládne samozrejme luxus, agresivity je v porovnaní s M modelmi značne menej. Predsa len je Alpina odlišná a preferujú eleganciu. Koža a alcnatara nie sú doplnené karbónom, svoje miesto tu našli drevené obklady. Po celej kabíne nechýbajú nápisy Alpina, či už sú to podsvietené prahy, upravená grafika budíkov alebo centrálna konzola.
Nová Alpina B8 GranCoupé bude dobrou voľbou pre tých, ktorým príde XB7 alebo B7 príliš veľké. B8 má predsa len športovejší look a viac elegancie. Objednávky už sú otvorené a základná cena s bohatou výbavou začína na úrovni 161 200 Eur. Cenovka je síce značne vyššia než za BMW M850i xDrive Gran Coupé, no stále menej než športové M8 Gran Coupé Competition. A byť originálny za to stojí.